Inhoudsopgave
Algemene Voorwaarden
Beststein B.V. is producent en leverancier van natuursteenproducten zoals travertin en
marmer. Wij leveren onder andere terrastegels, vloertegels, plinten, zwembadstenen, opsluitbanden en
traptreden voor binnen- en buitengebruik.
Artikel 1 – Definities
- Bedenktijd: de termijn van 14 dagen waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht (retourrecht) na ontvangst van het product.
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met Beststein B.V.
- Dag: kalenderdag.
- Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of Beststein B.V. in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd van 14 dagen af te zien van de overeenkomst op afstand zonder opgave van redenen.
- Ondernemer: Beststein B.V., producent en leverancier van natuursteenproducten zoals travertin en marmer, waaronder terrastegels, vloertegels, plinten, zwembadstenen, opsluitbanden en traptreden.
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door Beststein B.V. georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en Beststein B.V. gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
- Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van Beststein B.V.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
- Beststein B.V.
- Adres: Beststein, Leeuwenstein 15, 2627 AM Delft
- E-mail: info@beststein.nl
- Telefoon: +31 (0)62 120 97 82
- KvK-nummer: 84423099
- BTW-identificatienummer: NL863205677B01
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Beststein en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen Beststein en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld.
- Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand.
Artikel 4 – Levering en levertijden
- De plaats van levering moet veilig worden benaderd, draai- en vertrekmogelijkheden moeten worden gegeven. Indien de oprit geblokkeerd is, vindt het lossen plaats op het punt waar het voertuig ongehinderd kan passeren.
- Onvoorziene omstandigheden, overmacht en verstoringen door soevereine beslissingen in de landen van herkomst (bijv. sluiting van steengroeven) geven Beststein het recht om de leveringsplicht uit te stellen of te annuleren.
- De verzending van onze goederen vindt plaats door expediteur. De expediteur regelt de bezorgdatum 1-2 dagen voor levering telefonisch.
- Voor leveringen naar landen buiten de EU kunnen extra douanerechten en belastingen van toepassing zijn.
- Onze producten worden vaak geleverd met middelgrote vrachtwagens tot 12 ton, in individuele gevallen met zware vrachtwagens tot 40 ton. Neem contact op als de toegangswegen naar uw huis krap zijn.
- Het lossen vindt plaats tot aan het trottoir. De ondergrond moet geschikt zijn voor het lossen.
- Als niet alle bestelde producten op voorraad zijn, heeft Beststein recht op gedeeltelijke leveringen, voor zover dit redelijk is.
- De goederen moeten worden opgehaald op het door de koerier opgegeven tijdstip. Meld eventuele schade of andere klachten uiterlijk binnen een week na levering.
Artikel 5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Beststein onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
- Beststein treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data.
- Beststein kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
- De klant heeft 14 dagen de tijd om de bestelling te herroepen (retour te melden) zonder opgave van redenen, gerekend vanaf de dag van ontvangst van het product.
- Na deze melding heeft de klant nog eens 14 dagen om het product daadwerkelijk te retourneren.
- De terugbetaling hoort binnen 14 dagen na de retourmelding plaats te vinden, mits het product daadwerkelijk retour ontvangen is of een bewijs van retourzending is overlegd. Voor meer informatie over terugbetalingen en retourneringen zie: https://beststein.nl/terugbetaalde-retourneringen/.
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts in die mate worden uitgepakt of gebruikt voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.
- De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is mogelijk voor producten die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd of duidelijk persoonlijk van aard zijn.
Artikel 7 – Prijs en betaling
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn.
Artikel 8 – Klachten en garantie
- Beststein staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties en de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid.
- Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking schriftelijk aan Beststein te worden gemeld.
- De garantie geldt niet indien de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken.
- Natuursteenproducten zijn uniek; kleur- en structuurverschillen zijn geen gebrek.
Artikel 9 – Privacy en gegevensbescherming (GDPR)
- Recht op inzage: U heeft altijd het recht om de gegevens die wij verwerken en die betrekking hebben op uw persoon in te zien. U kunt een verzoek doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. Binnen 30 dagen ontvangt u een reactie.
- Recht op rectificatie: U heeft altijd het recht om uw persoonsgegevens te laten aanpassen.
- Recht op beperking van de verwerking: U heeft altijd het recht om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken.
- Recht op overdraagbaarheid: U heeft altijd het recht om uw persoonsgegevens door een andere partij te laten uitvoeren.
- Recht op bezwaar: U heeft het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens.
- Voor alle bovenstaande verzoeken kunt u contact opnemen via info@beststein.nl. Wij reageren binnen 30 dagen.
- U heeft bovendien het recht om niet aan geautomatiseerde individuele besluitvorming of profiling te worden onderworpen. Wij verwerken uw gegevens niet op zodanige wijze dat dit recht van toepassing is. Bent u van mening dat dit wel zo is, neem dan contact op met onze contactpersoon voor privacyzaken.
Reviews via WebwinkelKeur en Google
We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur en Google Reviews.WebwinkelKeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn leest u hier.Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.Wij verzamelen reviews via het platform van WebwinkelKeur en via Google Reviews. Als u een review achterlaat via WebwinkelKeur, dan bent u verplicht om uw naam en e-mailadres op te geven. WebwinkelKeur deelt deze gegevens met ons, zodat wij de review aan uw bestelling kunnen koppelen. WebwinkelKeur publiceert uw naam eveneens op de eigen website. In sommige gevallen kan WebwinkelKeur contact met u opnemen om een toelichting op uw review te geven. In het geval dat wij u uitnodigen om een review achter te laten, delen wij uw naam en e-mailadres met WebwinkelKeur. Zij gebruiken deze gegevens enkel met het doel u uit te nodigen om een review achter te laten. WebwinkelKeur heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beschermen. WebwinkelKeur behoudt zich het recht voor om ten behoeve van het leveren van de dienstverlening derden in te schakelen, hiervoor hebben wij aan WebwinkelKeur toestemming gegeven. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens zijn eveneens van toepassing op de onderdelen van de dienstverlening waarvoor WebwinkelKeur derden inschakelt.Indien u een review plaatst via Google Reviews, is het privacybeleid van Google van toepassing. Uw naam en eventueel andere persoonsgegevens kunnen zichtbaar zijn op het Google-platform. Wij hebben geen invloed op de gegevensverwerking door Google. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het privacybeleid van Google.Artikel 10 – Geschillen
- Op overeenkomsten tussen Beststein en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 11 – Overige bepalingen
- Aanvullende of van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd.
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
- De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- ten minste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
- In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
Duur
- Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 13 – Betaling
- Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst.
- Bij verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nooit een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen.
- De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
- Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.
Artikel 14 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 15 – Geschillen
- Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.